loading...

تحصيل پزشكي در خارج از كشور

پزشكي - دندانپزشكي - داروسازي

بازدید : 185
11 زمان : 1399:2

بريتانيا و ايرلند شمالي به مجموعه‌اي متشكل از انگليس، ولز، اسكاتلند و ايرلند شمالي اطلاق مي‌شود. اين كشور در منابع فارسي اغلب به طور خلاصه انگليس خوانده مي‌شود. انگليس در سواحل شمال‌غربي اروپا قرار دارد و شامل دو جزيره اصلي است. يكي كه اسكاتلند، ويلز و انگليس را در خود جاي داده و ديگري ايرلند شمالي را. اين كشور با كانال مانش از فرانسه كه در غرب آن قرار دارد جدا مي‌شود.

آب و هواي انگلستان نسبتا سرد دارد و پايتخت آن، لندن، لقب مه‌آلود را با خود يدك مي‌كشد. اين كشور با آنكه عضو اتحاديه اروپا است اما هنوز به پول واحد آن يعني يورو نپيوسته است و همچنان از پوند استفاده مي‌كند. مقياس‌هاي وزن و طول آن سيستم غيرمتريك است. دولتمردان آن مي‌گويند پيش از آنكه پيوستن اين كشور به اتحاديه اروپا به رفراندوم گذاشته شود بايد مجموعه‌اي از اتفاقات اقتصادي در اين كشور روي دهد. تصوير عمومي از آب و هواي انگلستان بيشتر با باران و مه و رطوبت همراه است. در تمامي بخش هاي اين كشور نه چندان پهناور، آب و هواي متنوعي وجود دارد، از زمستان هاي سرد گرفته تا تابستان هاي گرم و مرطوب. ميزان بارندگي در اين كشور بسيار بالا است. شهر لندن، پايتخت انگلستان، از نظر بارندگي سطح بالاتري از شهرهايي مانند پاريس و يا حتي نيويورك دارد.

بريتانيا از دو جزيره اصلي تشكيل شده است؛ جزيره اصلي و بزرگ تر، بريتانياي كبير ناميده مي‌شود و شامل اسكاتلند، ولز و انگلستان (انگلند) است. جزيره ي ديگر ايرلند است كه توسط درياي ايرلند از بريتانياي كبير جدا مي‌شود و شامل ايرلند شمالي (در شمال) و جمهوري ايرلند (در جنوب) مي‌باشد. جمهوري ايرلند (ايرلند جنوبي) يك كشور مستقل و عضوي از اتحاديه اروپا است و بخشي از كشور بريتانيا محسوب نمي شود. هزينه زندگي در بريتانيا بالاست، به ويژه هزينه غذا و كالاهاي مصرفي سبب گرديده است كه اين كشور در زمره يكي ازپرهزينه ترين كشورهاي جهان محسوب گردد. بين جنوب انگلستان كه ثروتمند و پر هزينه است و شمال آن، اسكاتلند، ولز و ايرلند شمالي كه كم هزينه تر و ارزان تر است.

شرايط تحصيل دندانپزشكي در انگلستان

دندانپزشكي يكي از رقابتي ترين رشته ها در انگلستان مي باشد و هر ساله هزاران دانشجوي بين المللي در مدارس دندانپزشكي پذيرفته مي شوند.اگر نمرات شما در بالاترين سطوح باشد و بتوانيد ثابت كنيد كه علاقه قلبي به تحصيل و كار در اين زمينه داريد، درخواست براي تحصيل دندانپزشكي در انگلستان مختص شما مي باشد. دوره هاي دندانپزشكي در انگلستان به طور كلي به صورت دوره ي پنج ساله ارائه مي شوند و معمولا اين دوره ها در دو سطح علمي و فني آموزش داده مي شوند.

دانشجويان دندانپزشكي در طول دوره ها علت، پيشگيري، درمان و كنترل بيماري دهان و دندان را مطالعه كنند. رشته ي دندانپزشكي در دسته ي پر رقابت ترين رشته ها در انگلستان قرار مي گيرد و تعداد زيادي دانشجو هر ساله براي ورود به دانشگاه هاي برتر باهم رقابت دارند. ورود به اين رشته در انگلستان مستلزم پيشينه آكادميك بسيار قوي مي باشد. براي تحصيل دندانپزشكي در انگلستان نياز است كه دروس پيش نياز دوره هاي دندانپزشكي در انگلستان در كالج را بگذارنيد زيرا دانشگاه ها اين دروس را ارائه نمي دهند.

تحصيل دندانپزشكي در انگلستان

كساني كه مي خواهند به تحصيل دندانپزشكي در انگلستان بپردازند ابتدا مي بايست دوره ي A-level و يا Foundation را بگذرانند. در اين دوره ها دانش آموزان دروس زيست شناسي، شيمي و غيره مرتبط با دندانپزشكي را مي خوانند. دوره هاي A-level به صورت استاندارد ۶ ترمه مي باشد كه در طول ۲ سال به اتمام مي رسد. حداقل سن براي ورود به دوره هاي A-level به طور معمول ۱۵٫۵ سال به بالا مي باشد. همچنين بسياري از دانشجويان براي ورود به دوره هاي دندانپزشكي، ابتدا در كالج دوره ي Foundation را مي گذرانند تا براي پيش نيازهاي دندانپزشكي آماده شوند. اين دوره نيز معمولا حداكثر ۳ ترم بوده براي دانش آموزان بالاي ۱۶٫۵ ساله مي باشد.

همچنين براي تحصيل در مقطع تكميلي رشته دندانپزشكي، مدرك كارشناسي دندانپزشكي با نمرات عالي و پيشينه شغلي موفق و همچنين تجربه كاري به ميزان يك روز در هفته براي دوره ۶ ماهه در يك بيمارستان، آسايشگاه يا ساير محيط هاي مراقبتي نشان دهنده قصد و نيت فرد براي مدرسه دندانپزشكي مورد انتظار مي باشد. آشنايي با سيستم خدمات درماني انگلستان (NHS) و نحوه كاركرد آن براي متقاضيان بين المللي حياتي مي باشد.

مزاياي تحصيل پزشكي در انگلستان

  • مجوز انجام كار در حين تحصيل پزشكي در انگلستان
  • تحصيل پزشكي در زمان كمتري نسبت به ساير كشورها
  • بعد از ۶ ما تحصيل در انگليس، دولت خدمات بيمه اي و بهداشتي رايگان را در اختيار محصل قرار مي دهد
  • داشتن نمرات بالا طي دو سال اول تحصيل مي تواند اين اميد را به شما بدهد كه در سال سوم دولت انگليس شما را بورسيه تحصيلي كند.

هزينه تحصيل دندانپزشكي در انگلستان

از مهم ترين مسائلي كه ذهن دانشجويان محصل در ساير كشورها را به خود جلب مي كند هزينه تحصيل دندانپزشكي و هزينه هاي زندگي در آن كشور مي باشد. هزينه تحصيل دندانپزشكي در انگلستان با توجه به اينكه اين كشور از سطح كيفي بالايي در نظام آموزشي خود برخوردار است به طور ساليانه مبلغي در حدود ۱۸ تا ۲۰ پوند مي باشد. همينطور بايد بدانيد كه كشور انگليس نسبت به ساير كشور ها از هزينه هاي بالايي براي تحصيل برخوردار است و متقاضيان بايد كاملا از لحاظ مالي توانايي پرداخت شهريه دانشگاه هاي انگليس باشند.

همچنين علاوه بر هزينه هاي تحصيل دندانپزشكي در انگلستان، هزينه هاي ديگري وجود دارد كه دانشجو در حين تحصيل بايد به آن توجه كند و آن هزينه زندگي در انگلستان مي باشد. در واقع هر شخصي مي داند كه براي تحصيل دندانپزشكي در انگلستان بايد از بنيه مالي خوبي برخوردار باشد چون متناسب با هر منطقه اي قيمت براي خوراك و اقامت متفاوت است كه با در نظر گرفتن هزينه تحصيلي بسيار بالاتر از ساير كشور هاست. از همين رو بايد بدانيد كه هزينه زندگي در انگليس متغير بين ۸۰۰ تا ۱۰۰۰پوند متغير مي باشد.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 144
  • بازدید سال : 253
  • بازدید کلی : 5934
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی